نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال
سرخط خبرها

از سقوط در لیگ عربستان تا استقلال | داسیلوا چطور از ایران سر در آورد؟

  • کد خبر: ۱۰۱۳۰۷
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
از سقوط در لیگ عربستان تا استقلال | داسیلوا چطور از ایران سر در آورد؟
بازیکنی که در باشگاه الفیصلی عربستان در ۱۳ بازی ۷ باخت را تجربه کرده به تازگی به جمع آبی پوشان ملحق شده است. آیا مدافع جدید استقلال (داسیلوا) می‌تواند انتظارات را برآورده سازد؟

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مدافعی که استقلال به خدمت گرفته و فرهاد مجیدی معتقد است به راحتی می‌تواند در سیستم سه دفاعه تیمش به میدان برود، از تیم درحال سقوط الفیصلی عربستان به استقلال ملحق شده است. الفیصلی اکنون در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی لیگ عربستان قرار دارد و به دلیل باخت‌های پی درپی و عملکرد بسیار ضعیف درخط دفاع یکی از مدعیان سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شود. این تیم اکنون از ۲۳ بازی صاحب ۲۲ امتیاز است و ۱۱ باخت به همراه ۳۴ گل خورده را درکارنامه خود دارد.

داسیلوا درشرایطی از الفیصلی جدا شد که با این تیم در ۱۳ بازی حاضر بود. دراین ۱۳ بازی الفیصلی ۲۲ بار دروازه خود را به روی مهاجمان حریف باز شده دید و ۷ باخت را درکارنامه به ثبت رساند.

این آمار خود گویای وضعیت داسیلوا درتیم سابق است و به احتمال قوی داسیلوا یکی از ضعیف‌ترین مردان خط دفاعی این باشگاه به شمار می‌رفته که سران باشگاه الفیصلی تصمیم به کنار گذاشتن او در نیم فصل گرفته‌اند. بی تردید اگرداسیلوا شرایط فنی مطلوبی داشت هرگز در لیست مازاد باشگاهی قرار نمی‌گرفت که در حال سقوط به دسته پایین‌تر است.

حال شاید سرمربی استقلال با بیان اینکه گزینه‌های آن چنانی در نقل وانتقالات نداشت از کنار این خرید عجیب عبور کند، اما این جملات هرگز توجیه مناسبی برای جذب مدافعی نیست که از تیم درحال سقوط لیگ عربستان به استقلال ملحق شده است. گرچه ممکن است داسیلوا درترکیب استقلال بازیکن اثرگذار‌تری باشد، اما اینکه فرهاد مجیدی گفته ما بازیکنی را می‌خواستیم که درحال بازی باشد، هرگز نمی‌تواند ملاک مناسبی برای جذب بازیکنی باشد که حتی تیم درحال سقوط الفیصلی عربستان را نیز خواهان خود ندیده است.

البته برای ارزیابی قطعی وضعیت فنی داسیلوا که اکنون درمرز ۳۰ سالگی است و بلندی قامتش به ۱۹۳ سانتی‌متر می‌رسد شاید زود باشد، اما عملکرد این بازیکن گویای این واقعیت تلخ است که باشگاه استقلال در جذب بازیکن جدید چندان موفق نبوده و نتوانسته گزینه آن چنان شاخصی را تحت قرارداد با خود درآورد.

به نظر می‌رسد جدایی غیرمنتظره مرادمند و یزدانی درنیم فصل سبب شده برخی در باشگاه استقلال برای پر کردن جای خالی این بازیکنان دست روی هر بازیکنی بگذارند و مدیران باشگاه را در تنگای انتخاب قرار دهند.

استقلال درگذشته نیز بازیکنانی را به خدمت گرفته که هرگز نتوانستند باری از روی دوش این باشگاه بردارند و با دریافت مبالغ قابل توجه دلاری این باشگاه را ترک کرده اند. جالب است که از اجرای قانون منع جذب بازیکنان خارجی زمان قابل توجهی نمی‌گذرد. قانونی که به باشگاه‌ها اجازه نمی‌داد به راحتی در نقل و انتقالات با بازیکنان خارجی جدید به توافق برسند و حتما باید گزینه مورد نظرشان از نظر فنی شرایط مطلوبی را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->